15. januar 2012

Opbygning af Cadillac

 Kagen (mazarinkage) skæres til, og det gøres på øjemål.
 Kagen er lagt sammen med mørk chokolade og lemoncurd. MUMS! Min absolutte favoritkage for tiden.... MmmnmnnnmmmmMMmm :-) Jeg har skåret fordybninger til kølerhjelm og bagsmæk.
 Kagen smøres op. Dette er en helt almindelig smørcreme, hvor der er tilsat saften af en lime. Så er den lidt mere frisk. Lækkert!
 Det fondant der skal udgøre tag og vinduer, lægges på og skæres til. Igen er det blot noget jeg gør på øjemål.
 Den farvede fondant, der skal udgøre bilens "krop" lægges over hele kagen. Bagefter skæres der hul, så tag/vinduer kommer frem. Gør det lidt forsigtigt, men fortvivl ikke hvis der kommer en synlig sprække. Den limes nemt sammen med vand efterfølgende.
 Vinduer og bilens "krop" limes sammen. Jeg bruger vand til at lime med.
 Der klargøres en masse detaljer. Kofanger, forlygter, sidespejle mv. er lavet i hvid fondant og er efterfølgende malet.
 Jeg har brugt metallic light silver fra Wilton, som er blandet med Rejuvinator spirit. Jeg blander som regel farven med alkoholen i farvens låg. Det fungerer rigtig godt.
 Baglysene er røde fondant kugler, som trykkes flade med et bone tool.
Det færdige resultat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...